Het afgelopen weekend - Reisverslag uit Porto Alegre, Brazilië van Fleur Linda Dunja - WaarBenJij.nu Het afgelopen weekend - Reisverslag uit Porto Alegre, Brazilië van Fleur Linda Dunja - WaarBenJij.nu

Het afgelopen weekend

Door: Fleur (ook namens Linda)

Blijf op de hoogte en volg Fleur Linda Dunja

20 November 2014 | Brazilië, Porto Alegre

Hoi Allemaal,
Oei, het was druk de afgelopen dagen. Even onze volgers bijkletsen hoor.

Afgelopen vrijdag hebben we ’s middags een gesprek gevoerd met Paolo over onze feedback op zijn ERC voorstel. Het was goed om te horen dat hij op basis van zijn feedback extra gemotiveerd was om bij een volgend voorstel de opmerkingen te verwerken en hopelijk een nog beter en succesvol voorstel te gaan schrijven.
We raakten daarna aan de praat over de bijzondere thee traditie in Brazilië (chimarrão). Op straat zie je heel veel mensen met houten kopjes en thermoskannen lopen. In de houten kopjes zit een soort kruiden/groene thee. De hele dag zie je mensen de houten bakjes aan elkaar doorgeven en bijschenken. Een fascineren tafereel, zeker met de wetenschap dat het hier momenteel 32 graden warm is. Een kopje thee is best lekker, maar de hele dag met elkaar thermoskannen thee leegdrinken uit hetzelfde kommetje is wel heel apart. Dat wilde wij natuurlijk ook wel even uitproberen. Onderzoeker Paolo vroeg direct aan een paar studenten om een kopje thee voor te bereiden. Aan de ene kant heeft het iets van groene thee en aan de andere kant begrijp je vanwege het hoge cafeïne gehalte dat het waarschijnlijk ook wel een tikkie verslavend is. Het waren ontzettend aardige studenten die ook heel goed Engels spraken. Wat leuk om zo het theeritueel te mogen meemaken op de universiteit. Onderweg naar de bus kwamen we een groep afstudeerders tegen in jurk!
Vrijdagavond hebben we gepoogd om een goede plek te vinden om te dansen. Helaas was er in ‘onze’ disco een festival aan de gang met harde hardrock muziek. We stonden dus na 60 REIS te hebben betaald binnen 10 minuten weer buiten. Vervolgens zijn we gedesillusioneerd in een snackbar terecht gekomen en lagen we om 1.15 uur in bed. We hebben ons zaterdag maar een beetje rustig gehouden aangezien onze collega Dunja zondagavond aan zou komen.
Zondag hebben we Dunja van het vliegveld opgehaald en maandag hebben we aan de workshops verder gewerkt. Het begint nu toch wel erg spannend te worden. Deze week starten onze workshops.
We zijn heel benieuwd hoe het allemaal zal lopen. We houden jullie op de hoogte.

Tchau!

• 20 November 2014 - 20:45

Annemiek:

Hi ladies,
    Grappig tafereel inderdaad met die thee. Nooit van gehoord ook...
    Succes met de voorbereidingen en workshops volgende week!
    Dit weekend een nieuwe danspoging?? :)

x Annemiek

• 25 November 2014 - 12:27

Ernst:

Veel succes met de workshops! Een groen theetje vooraf doet wonderen!